Skip to main content

Berapa umur anda perlu menyewa kereta?

Berapa umur anda perlu menyewa kereta

 Ingin menyewa kereta tetapi ada soalan tentang umur minimum untuk menyewa kereta? Inilah yang anda perlu tahu tentang keperluan umur!

Info: Langkah untuk menyewa kereta di KL dengan kami

Jika anda ingin menyewa kereta untuk perjalanan atau hanya untuk menikmati sensasi memandu kereta yang berbeza, anda harus tahu terdapat beberapa keperluan umur. Ini amat penting untuk pemandu muda di bawah umur 25 tahun, kerana terdapat beberapa peraturan khusus yang perlu dipatuhi.

Penting: Apa yang anda perlukan untuk menyewa kereta

Berapa umur anda perlu menyewa kereta?

Tip: jimat kos untuk sewa kereta

Secara umumnya, anda perlu berumur sekurang-kurangnya 25 tahun untuk menyewa kereta. Walaupun anda mempunyai lesen memandu selama bertahun-tahun, syarikat penyewaan mengetahui statistiknya. Pemandu muda lebih cenderung untuk mengalami kemalangan, yang bermaksud terdapat risiko yang lebih tinggi yang terlibat untuk agensi penyewaan.


Baca: Ingin menyewa kereta untuk orang lain?

Bolehkah anda menyewa kereta bawah 25 tahun?


Jika anda berumur bawah 25 tahun, jangan panik. Terdapat beberapa cara untuk menyewa kereta walaupun begitu, tetapi ia akan datang pada harga yang lebih tinggi kerana "Yuran Penyewa Muda" mungkin ditambahkan pada tempahan anda. Harga berbeza mengikut syarikat penyewaan, negeri tempat anda menyewa dan umur anda.


Tip: Boleh saya pandu jika saya membawa kereta sewa keluar dari negeri?

Berapakah kos Yuran Penyewa Muda?


Bayaran biasanya berharga sekitar $20—$40 setiap hari sewa. Mengapa perbezaan yang begitu besar? Jika anda berumur 18 tahun, Yuran Penyewa Muda mungkin jauh lebih mahal berbanding jika anda berumur 23 tahun. Kami mencadangkan anda menyemak maklumat ini terlebih dahulu kerana ini boleh meningkatkan kadar sewa harian anda dengan ketara.

Adakah terdapat sekatan lain kepada pemandu muda?


Kategori kereta juga mungkin terhad mengikut umur anda dan berapa lama anda mempunyai lesen memandu anda. Syarikat penyewaan tahu bahawa secara statistik lebih berisiko untuk menyewa kereta yang lebih mahal kepada pemandu muda, jadi selalu lebih baik untuk menyemak maklumat ini sebelum bermimpi untuk menyewa kereta sport!



Bagaimana pula dengan pemandu tambahan?


Pemandu tambahan perlu mematuhi peraturan yang sama seperti penyewa. Walaupun penyewa berumur 25 tahun ke atas, mungkin ada bayaran tambahan jika pemandu tambahan berumur di bawah 25 tahun.

Popular posts from this blog

Langkah untuk menyewa kereta di KL dengan kami

  Bagaimana pula dengan sewa kereta dengan #1 di KL? Bandingkan antara syarikat penyewaan kereta terbaik , pilih kereta yang sesuai untuk perjalanan anda dan nikmatilah! Ingin tahu cara menyewa kereta dengan kami? Berikut ialah panduan langkah demi langkah untuk menyewa kereta dengan kami dan perkara yang perlu anda perhatikan semasa membuat tempahan! Info:  Berapa umur anda perlu menyewa kereta? 1. Pergi ke laman web kami Perkara pertama yang anda perlu lakukan ialah melihat tapak web kami di Google atau taip URL kami terus ke dalam penyemak imbas anda. Selepas itu, taip lokasi di mana dan bila anda ingin mengambil kereta sewa anda. Penting:  Apa yang anda perlukan untuk menyewa kereta Cetakan halaman utama kami Jika anda ingin memulangkan kereta anda di bandar atau lapangan terbang lain, di sinilah anda perlu menandai kotak yang tertera betul-betul di bawah kawasan lokasi pengambilan. jangan lupa! Ini penting kerana bayaran pergi balik mungkin termasuk dalam tambang anda. Baca:  Ingi

Boleh saya pandu jika saya membawa kereta sewa keluar dari negeri?

 Jika anda berfikir tentang menyeberangi sempadan negeri di KL dengan kereta sewa anda, terdapat beberapa perkara yang perlu anda ketahui untuk memastikan perjalanan dibenarkan! Info:  Langkah untuk menyewa kereta di KL dengan kami Tertanya-tanya sama ada anda boleh menyeberangi sempadan negeri KL dengan kereta sewa anda? Secara umumnya, melintasi sempadan negeri dibenarkan oleh kebanyakan syarikat penyewaan kereta. Jika anda merancang perjalanan dari Shah Alam ke Puchong, anda boleh pergi. Info:  Berapa umur anda perlu menyewa kereta? Bolehkah anda memandu kereta sewa ke luar negeri? Bolehkah saya menyewa kereta dan memandunya keluar dari negeri di KL? Jika anda menyewa dengan kami dan banyak lagi, tiada sekatan untuk memandu kereta sewa keluar dari negeri di KL. Ini memberi anda lebih fleksibiliti jika anda perlu menyewa kereta untuk melawat keluarga di luar negeri, contohnya, jadi ambil kesempatan itu! Penting:  Apa yang anda perlukan untuk menyewa kereta Bolehkah saya menyewa keret